Road to Brno

Friss topikok

  • Wiktor76: @amper007: ennyi erovel akar Skociaban is lehetnek. Tenyleg rohadt sok a viz errefele :( (2013.06.05. 18:09) Anniversary
  • vitenyiroland: Találtam egy jót :) youtu.be/52ktEpjIhnk (2012.07.03. 12:33) Jedno pivo prosím
  • Wiktor76: @v_roland: gyere ki es itt mondd :P (2012.07.02. 23:28) Bele a lecsóba :)
  • Wiktor76: Nyilvan nem felejtem el a magyart :D Angolul meg muszaj beszelnem, mert a kollegak csak azt ertik. (2012.06.26. 22:33) Szürke hétköznapok
  • amper007: mondom én hogy elkapattak.. Tudod ha sokat pattogsz elvisznek a gulágra.Vagy csak haza küldenek.. ... (2012.06.14. 09:08) Pork in some stuff

Címkék

Anniversary

Wiktor76 2013.06.04. 23:16

Jó ideje nem írtam, de nem is nagyon volt mit. A dolgok mentek a maguk útján, néha rosszabbul, de általában jól. De a mai nap már csak azért is jelentős, mert ma egy éve, hogy aláírtam a szerződésemet az IBM-el. Persze az egy év alatt azért rengeteg dolog történt, de a lényeg, hogy még mindig itt vagyok. És jó ideig maradok is :)

A munkával a dolgok lényegében nem változtak. Napi nyolc óra. Az újdonság, hogy hetente három napot itthonról "kell" dolgozzak. Kell, merthogy "mandatory" azaz kötelező home office-ról van szó. Persze nyilván a legtöbben azt gondolják, hogy de jó nekem. Hát ki kell, hogy ábrándítsam őket, ez olyan mint egy büntetés. Egész nap a négy fal között, az összes kommunikáció a Same Timeon keresztül megy, tehát "no social life". Aztán csodálkoznak, ha az ember totál bekettyul. Én néha már a hűtővel beszélgetek, bár legszívesebben a falat kaparnám kínomban.

A nyelvtanulással jól haladok. De tényleg! A csehek haladnak rosszul az én megértésemmel. Szorgalmasan bejárok a nyelvórákra, és néha még készülök is rájuk. Sajnos azonban a szókincsem továbbra is minimális. Az a néhány száz szó amit megtanultam a túlélésre éppen elég, így például tudok bérletet venni a villamosra és a sört ki tudom fizetni a kocsmában. Azonban ha valaki visszakérdez, egyből jön a pánik és a következő kérdés: "Mluvite anglicky?" (Beszél angolul?)

2012-11-28 21.30.55.jpgÖdön egyébként nincs többé. Február 27-én ment el békésen. Szegény így is sokáig húzta, 7 éves lett volna júliusban. Az utolsó állatorvosi vizsgálatra akkor került sor, mikor már nem nagyon akart mozogni szegény, de még akkor sem gyanakodtunk nagyobb bajra, pedig valószínű, hogy már a szervei sem működtek rendesen. Egy héttel később hagyott itt.

Normális internetem továbbra sincs, így kénytelen vagyok mobilnetet használni ami azért nem a legjobb megoldás, vagy a szomszédok gyenge biztonsági beállítású  wifi hálózatára kapcsolódok. De mostanra betelt a pohár, hogy nem képes egy szolgáltató sem megoldani a net problémámat, így úgy döntöttem, hogy költözöm. Kiderült, hogy nem éppen a legolcsóbb lakásban lakom, ugyanis nagyjából másfélszer ekkorát tudok bérelni ennyiből. Szóval elindult a lakásvadászat.

És persze az élet Brnoban. Hát az nem változott :) Csak a májam már alig bírja a lépést tartani a csehek sörvedelő képességével. Nemrég spanyolokkal erősítettek, így általában alul maradok. Bár a pálinkát nem nagyon bírják :) Ez persze csak egy része az életnek errefelé. Legutóbb majálison jártam. Ez érdekes, hogy vajon miért hívják majálisnak, mikor szerintem a cseh az egyetlen nyelv ahol a hónapok nevei valami perverz logika alapján lettek megalkotva. Így például a május az csehül "kvéten". Hát anyád! Most akkor kvétenálison voltam? Amúgy amolyan mini-sziget jellegű dolog, koncertekkel. Rá kellett döbbennem például, hogy a Toxique és a Skyline cseh együttesek.

IMG_20130331_170830.jpgAz idő, hát az érdekes mostanában. De gondolom mindenki néz híradót. Prágaiak, veletek vagyunk. Kitartás! Szóval esik. Nem néha, hanem beállt egy konstans szintre és folyamatosan nyomja. Én mondjuk szeretem az esőt, de ez már nekem is sok. Mellette még hideg is van, úgyhogy tiszta Svédország fíling. A nyelv legalábbis ugyanúgy érthetetlen egy kívülálló számára :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://roadtobrno.blog.hu/api/trackback/id/tr565344516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amper007 2013.06.05. 00:43:29

Király.. te figy az időjárást és a nyelvet tekintve.. nem vagy te Belgiumban véletlenül?...

Wiktor76 2013.06.05. 18:09:10

@amper007: ennyi erovel akar Skociaban is lehetnek. Tenyleg rohadt sok a viz errefele :(
süti beállítások módosítása